۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
تاریخ ایجاد: ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر   تاریخ بروزرسانی: ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر   

به گزارش مفدای دانشگاه، این کارگاه با هدف آشنایی با قوانین و مقررات انضباطی دانشجویان و ارائه راهکارها و پیشنهادات جهت کاهش تخلفات و آسیب های اجتماعی برگزار شد.

فاطمه دهشیری دبیر شورای انضباطی در ابتدای این کارگاه ضمن اعلام احراز رتبه اول عملکرد شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1396 توسط شورای انضباطی دانشگاه گفت: یکی از عوامل مهم این موفقیت فرهیختگی و تلاش کانون ها و تشکل های دانشجویی در جهت فرهنگسازی و ایجاد فضای با نشاط و قانون مداری در بین دانشجویان بوده است.

دبیر شورای انضباطی در خصوص ضرورت وجود شورای انضباطی در دانشگاه ادامه داد: با توجه به مصلحت های کلان آموزش عالی، ورود پلیس و ضابطین قضایی به دانشگاه های آموزش عالی مجاز شمرده نشده است و بنابراین مرجع اداری و رسیدگی به تخلفات در جهت احقاق حقوق دانشجویان در رعایت مصالح دانشگاه بنا به تشخیص و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1374 شوراهای انضباطی اند.

وی افزود: این حوزه در دانشگاه ها تشکیل و به تخلفات دانشجویی رسیدگی می کند تا تبعات سنگین قضایی بر دوش دانشجویان سنگینی نکند.

دهشیری بیان کرد: با این وجود شوراهای انضباطی دانشجویان در دانشگاه ها با حداکثر انعطاف و ظرافت با تخلفات دانشجویان برخورد می نمایند و فرصت جبران برای دانشجویان لحاظ می شود لذا صدور آرای، اخذ تعهد مکتوب و تذکرات ارشادی فرصتی است برای جبران گذشته در صورت عدم تکرار و اصلاح رفتار براساس مصلحت و تشخیص اعضای شورای انضباطی دانشگاه، امکان حذف بسیاری از سوابق انضباطی پس از پایان دانش آموختگی دانشجویان مطابق آئین نامه انضباطی میسر خواهد بود. 
در ادامه این کارگاه دبیر شورای انضباطی خلاصه ای از قوانین و مقررات انضباطی را تشریح کرد و پیرامون آن به سوالات فعالان دانشجویی پاسخ داد و ابهامات آنها را نیز برطرف نمود.

همچنین نمایندگان کانون ها و تشکل ها ضمن معرفی خود، به ارائه راهکارها و پیشنهادات و انتقادات در جهت کاهش تخلفات و آسیب های اجتماعی پرداختند.