۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
کد : 24912-31243      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد    تعداد بازدید : 758
به مناسبت هفته ازدواج در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد:

کارگاه آموزشی چگونه فرزندانمان را برای ازدواج آماده کنیم

کارگاه آموزشی "چگونه فرزندانمان را برای ازدواج آماده کنیم" به مناسبت هفته ازوداج، صبح امروز در سالن آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، در این جلسه دکتر نوذر نخعی پژوهشگر و متخصص پزشکی اجتماعی مطالب لازم را به حاضرین آموزش داد.

دکتر نوذر نخعی گفت: مطالعات نشان می دهد که 30 الی 40 درصد رفتارهای افراد ژنتیکی هستند که عوامل محیطی می توانند تأثیر زیادی بر روی آنها داشته باشند.

وی با تأکید یر نقش پدر و مادر و نحوه تربیت فرزند و تاثیر آن بر زندگی زناشویی آینده گفت: یکی از عوامل موثر بر سازگاری زناشویی انعطاف پذیری است که تقویت عزت نفس فرزندان می تواند قدرت انعطاف پذیری را در آنها افزایش دهد.

دکتر نوذر نخعی با اشاره به اهمیت ساده زیستی گفت: یکی از رموز نشاط در زندگی زناشویی ساده زیستی است و پدر و مادر باید این خصلت را به فرزندان خود آموزش داهد و آن را تقویت کنند.

این پژوهشگر و متخصص پزشکی اجتماعی،  آموزش تاب آوری، خود تنظیمی و کنترل احساسات و رفتارها و استفاده از سبک های درست فرزند پروری را در موفقیت زندگی زناشویی آینده فرزند موثر دانست.

وی با اشاره به اینکه ملاک های افراد در انتخاب همسر به سمت غلطی پیش رفته است گفت: یک فرد مناسب دارای خانواده ای است که درآن صمیمیت وجود دارد و فرزندان در خانواده سیر محبت شده باشند.

وی همچنین نجابت، صداقت و خداترسی را از دیگر ملاک های مهم برای انتخاب همسر عنوان کرد.

 

 

IMG_0210
IMG_0217
IMG_0219
IMG_0221
IMG_0228
IMG_0239
نظر شما :
captcha