۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 25281-29259      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۱ تير   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير    تعداد بازدید : 2294

تجلیل وزیر بهداشت از یک خیر و دو پیشکسوت حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان از یک خیر و دو پیشکسوت حوزه سلامت قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، وزیر بهداشت با اهدای لوح از دکتر "منوچهر ارجمند" و دکتر "علی سامزاده" به عنوان پیشکسوتان حوزه سلامت قدردانی کرد.

 همچنین دکتر نمکی با اهدای لوح سپاس به "محسن جلال پور" از تلاش های این خیر حوزه سلامت قدردانی کرد.

 دکتر منوچهر ارجمند متخصص جراحی زنان و زایمان پس از کسب تحصیلات عالیه در کشورهای سوئیس و آمریکا، در سال 48 به ایران آمد و در بیمارستان ارجمند کرمان مشغول طبابت شد. پدر ایشان محمد ارجمند کرمانی از بانیان خیریه بوده که ساختمان بیمارستان را که در مساحت 11 هزار متر مربع است وقف کردو دکتر منوچهر ارجمند نیز ساختمانی را جهت مطب دندانپزشکی و فیزیوتراپی وقف امور خیریه کرد.

دکتر علی سام زاده، در سال 1318 در شهر کرمان، در خانواده ای از دودمان شادروان حضرت آیت الله حاج سید جواد شیرازی به دنیا آمد. دکتر سام زاده با پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه، پزشکی عمومی را در دانشگاه تهران آموخت و پس از پایان خدمت وظیفه به مدیریت سپاه بهداشت یزد منصوب و به ساخت چندین درمانگاه و تاسیسات بهداشتی نظیر حمام، لوله کشی دهات و ساخت جاده همت گمارد. سپس در سال 1356 موفق به اخذ تخصص بیماری های داخلی از دانشگاه تهران  شد که مجدداً با درخواست مردم یزد به مدیریت عامل جمعیت شیر و خورشید سرخ سابق برگزیده شد و تا سال 1358 مدیریت آن جمعیت و سرپرستی کلیه واحدهای درمانی آن استان را عهده دار بود. همچنین در این مدت با همکاری مردم نیکوکار موفق به ساخت و تجهیز بیمارستان خیریه حضرت سید الشهدا(ع) در آن سامان شد.

بعد از انقلاب به کرمان منتقل و ریاست هلال احمر و بیمارستان دکتر باهنر و نیز سرپرستی مرکز بهداشت و درمان زغال سنگ کرمان و نیز ریاست سازمان انتقال خون را عهده دار شد. در این مسوولیت ها نیز با اندیشه کارآفرینی به توسعه بیمارستان باهنر و ایجاد بخش های جدید جراحی اعصاب، ارتوپدی و اورژانس و (ای. سی. یو) و نیز آزمایشگاه پاتولوژی پرداخت و در معادن زغال سنگ به ایجاد درمانگاه و توسعه و تجهیز درمانگاه های موجود و نیز در سازمان انتقال خون به توسعه ساختمان قدیم و تجهیز آن همت گمارد و اقدام به ساخت مرکز جدید انتقال خون کرد. در این زمان به درمانگاه ملی سجادیه نیز ماموریت یافت و با تبدیل و ثبت آن به عنوان جدید«بنیاد نیکوکاری حضرت سجاد(ع)»، توفیق ایجاد و تجهیز و راه اندازی 10 درمانگاه و بیمارستان الزهرا(س) و مزارع پسته جهت تامین اعتبار مالی آن ها را به دست آورد. او توسط سازمان کل نظام پزشکی ایران به عنوان پزشک نمونه سال 1389 ایران برگزیده شد.

"محسن جلال پور" در خرداد ماه 1342، متولد شد ، وی در طول سي سال گذشته بطور مداوم  در فعاليت هاي اجتماعي –  فرهنگی و سلامت حضور فعال داشته و دارد که از آن جمله به موارد ذیل به طور اجمال می توان اشاره کرد:

-احداث مجموعه درمانی – آموزشی بخش پیوند اعضا و سرطان در بیمارستان افضلی پور 

خریداری و احداث تجهیزات پزشکی و بیمارستانی بخش های پیوند و سرطان بیمارستان افضلی پور با هزینه ای حدود 2 میلیارد تومان

-   كمك هاي متفرقه به بيمارستان ها و مراكز درماني در كرمان و شهرستان هاي مختلف استان جهت تجهيز لوازم و تجهيزات پزشكي مورد نياز در طول 20 سال گذشته

از موسسن مجمع خيرين سلامت استان و رئيس هيئت مديره در اولين و دومين دوره اين مجمع در طي سالهاي شكل گيري

-   حضور و كمك هاي مالي به مجموعه هاي خيريه و نهادهايي كه در امر سلامت و آموزش و پيشگري در امر سلامت و تشكيل شده اند از جمله بنياد اميد كمال، ياس، باب الحوائج، ثامن الحجج، رعد، ابينايان، ناشنوايان، معلولان جسمي و حركتي، معلولان ذهني و . . ..

 

IMG_2571
IMG_2577
IMG_2578
IMG_2583
IMG_2590
IMG_2594
IMG_2601
IMG_2606
IMG_2607
IMG_2612
نظر شما :
captcha