۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 25281-28619      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ ارديبهشت   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ ارديبهشت    تعداد بازدید : 811

تاکید رییس دانشگاه بر مشارکت رسانه ها در اطلاع رسانی واجرایی شدن بسیج ملی کنترل فشار خون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مرحله اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت ماه آغاز شده است و مرحله اجرایی آن از ۱۷ خرداد ماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد، بر حضور رسانه ها در راستای اطلاع رسانی و آگاهی سازی و حساس سازی جامعه نسبت به مشارکت در این طرح تاکید کرد.

وی  با تشکر از فعالیت رسانه ها گفت: رسانه ها می توانند نقش سازنده ای در این زمینه داشته و با استفاده از این فرصت برای سلامت جامعه و استان گام موثری بردارند.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: الگوی بیماری‌ها رو به سمت بیماری‌های غیرواگیر است که از عمده‌ترین آنها بیماری‌های قلبی عروقی هستند که عامل اصلی آنها نیز فشار خون بالا است.

 

وی ادامه داد: با آگاهی‌بخشی به جمعیت عمومی و مداخله در این قسمت، بخشی از سلامتی مردم را می‌توان کنترل کرد و در کاهش مرگ و میر، عوارض ناشی از آن و در مجموع مسائل کیفی زندگی و اقتصادی گام‌های موثری برداشت.

 

دکتر رشیدی‌نژاد با اشاره به احتمال ابتلای 25 تا 30 درصد جوامع به بیماری پر فشاری خون عنوان کرد: 40 تا 50 درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا عمدتا از بیماری خود خبر ندارند.

 

وی بیان کرد: پرفشاری خون هم به عنوان یک علت بیماری‌ها محسوب می‌شود و هم خودش یک بیماری است، اگر مردم بدانند فشار خونشان چه اندازه است و دچار بیماری پرفشاری خون شده‌اند، در حقیقت گام اول در جهت درمان را خواهیم داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان  افراد بالای 30 سال، بیماران کلیوی و زنان باردار را جامعه هدف طرح بسیح ملی کنترل فشار خون برشمرد و افزود: لازم است که هم بدانیم و هم از روش‌های پیشگیرانه برای کنترل فشار خون بالا بهره ببریم.

 

وی بیان کرد: در کل کشور احتمال داده می‌شود که 20 میلیون نفر وارد اندازه‌گیری فشار خون شوند، لازم است به مردم آگاهی ببخشیم و بتوانیم اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام دهیم.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کاهش مصرف نمک، افزایش فعالیت فیزیکی، کاهش وزن، عدم مصرف سیگار از عمده‌ترین اقدامات پیشگیری است.

 

وی ادامه داد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در دو فاز آماده‌سازی و آگاهی‌بخشی به مدت 20 روز و بخش عملیاتی به مدت یک ماه تقسیم‌بندی شده است و حدس زده می‌شود 2 میلیون نفر مورد جدید فشار خون بالا در کشور شناسایی شوند.

 

دکتر رشیدی‌نژاد با بیان اینکه بیماری فشار خون بالا قابل کنترل است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان کرمان 700 هزار نفر وارد این غربالگری شوند و 10 درصد این افراد، مورد جدید بیماری پرفشار خون شناسایی شوند که قدم‌های درمانی برای آنها باید دیده ‌شود.

 

 

IMG_0856
IMG_0858
IMG_0859
IMG_0860
IMG_0862
IMG_0863
IMG_0864
IMG_0865
IMG_0868
IMG_0870
IMG_0871
IMG_0873
IMG_0876
IMG_0877
IMG_0880
IMG_0882
IMG_0884
نظر شما :
captcha