۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 27757-28092      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ شنبه ۷ ارديبهشت   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ ارديبهشت    تعداد بازدید : 978

تدابیر طب سنتی ایرانی در پیشگیری از بیماری آلزایمر

متخصص طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از دیدگاه طب سنتی ایرانی، بیخوابی بیش از اندازه یکی از علل اصلی فراموشی می تواند باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی ایرانی دانشگاه،دکتر هاله تاج الدینی در خصوص آلزایمر گفت: آلزایمر نوعی اختلال مغزی مزمن پیش رونده و ناتوان کننده است.

وی ادامه داد: شیوع این بیماری بعد از 65 سالگی به ازای هر 5 سال 2 برابر می باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه توصیه هایی هم در این رابطه کرد و گفت: افراد در معرض خطر خصوصآ سالمندان به وعده های غذایی خود در فصول مختلف سال توجه کنند و از غذاهایی که داری طبع سرد هستند پرهیز نمایند.

وی گفت: مصرف گوشت گوسفند،تخم مرغ،و گوشت پرندگانی مانند: کبک-بلدرچین می تواند موثر باشد.

دکتر هاله تاج الدینی ادامه داد: مصرف مغزها ی خوراکی مانند: بادام-فندق –گردو و مصرف مویز و انجیر خشک می تواند در پیشگیری از آلزایمر مفید باشد.

این متخصص طب سنتی همچنین پرهیزاتی را هم برای افراد سالمند و در معرض خطر فراموشی در نظر گرفته و گفت: افراد دچار این بیماری از پرخوری- پرهیز از فعالیت بدنی شدید، پرهیز از نوشیدن آب سرد، مصرف بیش از حد پیاز خام،کاهو،گشنیز و سیب ترش اجتناب کنند.

وی توصیه های دیگری هم کرد و گفت: افراد سالمند می توانند از پیادروی و ورزش سبک، انجام فعالیت های مغزی با کمک مطالعه، حل جدول، خواندن قران، قدم زدن در پارک و مناطق خوش آب و هوا، استراحت کافی، شنیدن موسیقی های آرام بخش، شرکت در مجالس شاد، بوییدن گلها و عطرهای مقوی مانند: گل سرخ، نسترن، یاسمن، نیلوفر، بهارنارنج را برای پیشگیری از فراموشی و درمان آن کمک گیرند.

دکتر تاج الدینی درپایان گفت: مهمترین عامل خطر ابتلا به آلزایمر، افزایش سن می باشد.

 

 

نظر شما :
captcha