۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24912-27556      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ اسفند   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ اسفند    تعداد بازدید : 1525

افزایش نظارت و بازرسی 31 تیم بهداشت محیط با آغاز طرح سلامت بسیج نوروزی

طرح بسیج سلامت نورزی صبح امروز با حضور نمایندگانی از ادارات دامپزشکی، اماکن عمومی، غله، تعزیرات و دادگستری و کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی و شهرستان های تحت پوشش دانشگاه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در افتتاحیه این طرح گفت: امروز قرار است برنامه نظارت بر اماکن غذایی و مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی و سامانه آبرسانی به مدت یک ماه آغاز شود.

دکتر سید وحید احمدی طباطبایی افزود: هدف این طرح تامین بهداشت آب و مواد غذایی و کاهش بیماری های ناشی از آب و غذا است.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت در صنعت گردشگری گفت: اگر مسافری در کرمان بیمار شود و وقت خود را که برای گردش و تفریح درنظر گرفته بود در بیمارستان ها و مراکز درمانی بگذراند باعث ایجاد اختلال در صنعت گردشگری هم می شود.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی سامانه 190 در این ایام با قدرت بیشتری انجام  شود تا مردم نیز در گزارش دهی تخلفات بهداشتی ما را کمک کنند.

طباطبایی افزود: مشارکت اجتماعی مردم در این کار بسیار مهم است.

وی ضمن تشکر از همکاران دخیل در اجرای این طرح گفت: بهداشت محیط و مبارزه با بیماری های ما مثل ارگان هایی همچون نیروی انتظامی تعطیلی ندارند و دراین ایام آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی اجتماعی استانداری گفت: یکی از مهم ترین دستگاه هایی که حضور آنها برای مردم بسیار مهم و حیاتی است، دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای زیرمجموعه آن به ویژه معانت بهداشتی و زیرمجموعه است که در راستای پیشگیری عمل می کنند.

زهرا موسی پور افزود: با توجه به شرایط اقتصادی سختی که داریم و با وجود تحریم ها در حوزه کالا و دارو، پیشگیری اهمیت بیشتری پیدا می کند و لازم است بر شعاری که سال هاست در سطح جهانی مطرح است و پیشگیری را مقدم بر درمان می داند جامه عمل بپوشانیم.

وی تاکید گرد: باید تمام تلاش ما این باشد که مواد غذایی با رعایت نکات بهداشتی کافی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دفتر اجتماعی فرهنگی شهرداری نیز به عنوان دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی در این ایام بازرسی هایی انجام می دهد که بخشی از آن مربوط به مکان های تهیه و توزیع مواد غذایی است.

موسی پور گفت: از همکاران بهداشتی خواهشمندیم همکاری و هماهنگی لازم با بازرسان سیاد صیانت نیز داشته باشند.

وی افزود: تعطیلات نوروزی برای ما نیست بلکه ما باید کمک کنیم که مردم تعطیلات خوبی داشته باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی نیز در تشریح این طرح گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با 31 تیم شامل دو تیم ستادی و 29 تیم شهرستانی و 160 نفر نیرو از امروز کار تشدید بازرسی های خود را آغاز می کند.

حمیدرضا گلزاری افزود: در این طرح ارگان های دامپزشکی، تعزیرات، اماکن عمومی و دادگستری با ما همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به جدیت کارشناسان بهداشتی دراین طرح گفت: ما در حوزه بهداشت برای هیچ کس تسامحی نداریم و با هرجایی که اقدام غیربهداشتی انجام شود شدیدا برخورد خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در این طرح اماکن عموی، پارک ها، هتل ها، مهمانسراها و اماکن بین راهی نیز تحت بارزسی و کنترل هستند.

گلزاری تشریح کرد: این اقدامات نظارتی در طول سال انجام می شود اما در ایام نوروز این اقدامات افزایش می یابد تا مردم نوروز خود را همراه با سلامتی و شادی بگذرانند.

وی گفت: همکاران ما با تجهیزات پرتابلی که در اختیار دارند می توانند در آن واحد انداره گیری های لازم را در محیط انجام دهند؛ همچنین آزمایشگاه های مواد غذایی نیز در این ایام به صورت شیفتی آماده دریافت نمونه های ارسالی هستند.

درادامه این جلسه رئیس اداره غله استان کرمان گفت: طرح جامع نان سالم با همکاری دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکی توانست با موفقیت انجام شود به خصوص در گام پنجم آن که ارتقای سطح کمی و کیفی نانوایی ها بود.

نژاد بیگلری افزود: اگر حساسیت همکاران علوم پزشکی نبود شاید پیشرفت این طرح به این شکل صورت نمی گرفت.

وی گفت: امیدواریم در ادامه نیز مانند سال های گذشته با ما همکاری لازم انجام شود تا بتوانیم نان سالم و بهداشتی را به سفره های مردم بیاوریم.

همچنین معاون اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی دراین جلسه گفت: یک اکیپ امنیت غذایی در نیروی انتظامی تشکیل شده است که به صورت شبانه روزی از تاریخ 27 بهمن ماه تا تاریخ 17 فروردین مجموعه های داخل شهری و بین راهی را بازرسی می کند.

رئیسی افزود: همچنین اداره اماکن نیروی انتظامی در مورادی که همکاران بهداشتی نیاز به اقدام عملی و هماهنگی های قضایی داشته باشند همکاری های لازم را خواهد داشت.

وی گفت: ما باید چارچوب ها و زیرساخت ها را طوری تنظیم کنیم که امکان احتمال تخلف به کمترین مقدار خود برسد.

 

 

IMG_4678
IMG_4676
IMG_4673
IMG_4666
IMG_4663
IMG_4659
IMG_4655
IMG_4652
IMG_4648
IMG_4642
IMG_4635
IMG_4633
IMG_4628
IMG_4625
IMG_4623
IMG_4617
IMG_4615
نظر شما :
captcha