۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 25282-24053      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت   تعداد بازدید : 704

همایش ایمنی و بهداشت برگزار شد

به مناسبت هشتم اردیبهشت ماه (28آوریل)روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای همایش ایمنی و بهداشت درمحل گروه صنعتی بارز با حضور کارشناسان بهداشت حرفه ای و مدیران کارخانه، معاون بهداشتی داشگاه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان ومعاونتهای فنی واجرایی برگزار شد.

مهندس مشرفی مدیر کارخانه گروه صنعتی بارز ضمن خیرمقدم به حضار، هشتم اردیبهشت روز ایمنی وبهداشت حرفه ای را به همکاران بهداشت حرفه ای تبریک گفت.

وی افزود: گروه صنعتی بارز رتبه اول را دربین کشورهای همسایه کسب کرده  واستانداردهای جهانی و بهداشت را در زمینه بهداشت ومحیط زیست رعایت نموده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد ماه رجب روز جهانی ایمنی وبهداشت حرفه ای را به همکاران تبریک گفت .

دکتر نوذر نخعی با اشاره به اینکه اولویت حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال جدید بهداشت محیط وحرفه ای است افزود: ارزیابی، شناسایی وکنترل عوامل زیان آور محیط کار از جمله اهدافی است که این معاونت در اولویت کاری خود دارد.

وی ضمن تشکر از گروه صنعتی بارز در جهت برگزاری این همایش گفت: امیدوارم بتوانیم با برگزاری این همایش‌ها گام مهمی را در جهت سلامت جامعه  کار وکارگر برداریم .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت این روز از گروه صنعتی بارزدر جهت برگزاری این همایش تقدیر کرد .

وی افزود: در مرکز بهداشت شهرستان کرمان سعی کردیم شرایط را به گونه ای فراهم  شود تا خطرات شغلی در محیط کار به حداقل برسد.

دکتر ترابی ادامه داد: واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان کرمان آموزش های لازم را در رابطه با بهداشت حرفه ای به کارخانه ها داده است.

وی با بیان اینکه در هر کارخانه یک کارشناس بهداشت حرفه ای از سوی مرکز بهداشت شهرستان مشغول به خدمت است،گفت: از جمله اقدامات دیگر مرکز بهداشت انجام معاینات دوره ای و بدو استخدام برای هر کارخانه است ودر این رابطه تعداد شرکتهایی که معاینات را انجام می دهند به هشت شرکت افزایش داده شده است .

دکتر ترابی ادامه داد: از دیگر اقدامات مرکز بهداشت شهرستان کرمان راه اندازی کلینیک بهداشت حرفه ای برای کارگران است که در این کلینیک دو نفر متخصص طب کار با حمایت معاونت بهداشتی  مشغول به فعالیت هستند.

رییس مرکز بهداشت کرمان در انتهای صحبتهای خود افزود این مرکز به عنوان متولی امر بهداشت حرفه ای در سطح شهرستان آماده هر نوع همکاری در زمینه آموزش واجرا ودر کنار ادارات وکارخانجات در جهت بهینه سازی می باشد.

مهندس زمانی مسئول واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان نیز ضمن تبریک به همکاران به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) قطعه شعری را قرائت کرد و در پایان این مراسم از زحمات آقای مهندس مدیری از پیشکسوتان عرصه بهداشت حرفه ای با اهداء لوح تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است شعار روز جهانی ایمنی وبهداشت حرفه ای در سال جدید"تحقق کار شایسته با نهادینه سازی فرهنگ ایمنی وسلامت کار" می باشد.



نظر شما :
captcha