۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24923-16897      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد   تعداد بازدید : 1094
به همت پایگاه مقاومت بسیج دانشگاه صورت پذیرفت:

تجدید میثاق اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه با دانشجوی غواص، شهید رجبعلی پور

اساتید کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز دوشنبه 19 مردادماه میزبان دانشجوی غواص، شهید حسن رجبعلی پور بودند و بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، کارکنان دانشگاه  به همراه اساتید و دانشجویان این دانشگاه فعالیت کاری خود را در روز دوشنبه متفاوت آغاز کردند، بوی عود و عطر گلاب از همان ساعات ابتدای صبح در فضای دانشگاه پیچیده بود.

 مراسم تجدید میثاق از ساعت هشت صبح در محوطه ورودی معاونت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد، این مراسم با استقبال کارکنان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه روبه رو شد، همچنین در این مراسم برخی از کارکنان اداراتی که در نزدیکی دانشگاه واقع شده اند، حضور داشتند.

 این شهید والا مقام بر روی دستان شرکت کنندگان این مراسم به جایگاه اصلی آورده شد و مداحی، قرائت زیارت عاشوار و سخنرانی مسئول  دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی از برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

شهیدحسن رجبعلی پور در 13 آبان 1345 در شهرکرمان،درخانواده ای متدین وفرهنگی دیده به جهان گشود .

 در زمان انقلاب با وجود سن کم به همراهی خانواده در تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت داشت و پس از آن نیز از فعالان بسیجی بود، ضمن اینکه در زمینه تحصیل دانش آموزی موفق وتیز هوش بود با شروع جنگ تحمیلی و شهادت برادر بزرگش احمد، روحیه ایثار و شهادت در او تقویت شد و بارها برای حضور در جهبه اقدام نمود.

تا اینکه در سال آخر دبیرستان موفق به حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل شد .در سال 1364پس از قبولی در رشته تاریخ دانشگاه تهران به تحصیلات دانشگاهی پرداخت، اما یکسال بیشتر تاب نیاورد و مجددا تصمیم به حضور در جبهه گرفت در این زمان به گردان 408 غواصی لشگر 41 ثارالله پیوست وبه عنوان آرپی جی زن  راهی جبهه شد و با حضور در عملیات کربلای 4 در جزیره ام الرصاص بعد از شکستن خط دفاعی دشمن در حالی که ماموریت رزمی اش با اتمام رسیده بود صبح عملیات مجددا جهت کمک به دوستان همرزمش که محاصره شده بودند ودر حالی که احتمال برگشتنش بسیار کم بوده  به صحنه نبرد بر می گردد ومورد اصابت قرار میگیردو به درجه رفیع شهادت نائل گشت.پیکر پاکش بمدت 29 سال در منطقه عملیاتی ام الرصاص باقی می ماند.تا اینکه در ابتدای سال 94 پیکر ایشان به اتفاق 175 غواص دیگر در منطقه عملیاتی کربلای 4 پیدا می شود.

 کاروان شهدای غواص و خط شکن که روز جمعه شانزدهم مرداد وارد استان شده بود عصر یکشنبه18 مردادماه  در میان استقبال باشکوه و کم نظیر مردم به شهر کرمان رسید.

این شهدا شامل 10 شهید شناسایی شده و 10 شهید گمنام عصر جمعه گذشته از سمت شهرستان انار وارد استان کرمان شدند و سپس شهرستان های مختلف استان به حضور فرزندان ملت مزین شد.

پیکر 20 شهید دوران دفاع مقدس روز سه شنبه بیستم مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای مختلف استان تشییع و به خاک سپرده می شود.












نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
 
نمایش بیشتر...