۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کد : 24923-16762      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير   تعداد بازدید : 2724

مدیر کل توسعه فناوری وزارت بهداشت، از کارخانه تولید گچ و آتل ارتوپدی فایبر‌گلاس بازدید کرد

مدیر کل توسعه فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیأت همراه از خط تولید گچ و آتل ارتوپدی فایبر‌ گلاس بازدید کردند.

در این بازدید دکتر حسین وطن‌ پور و همراهان از نزدیک در جریان طراحی، ساخت و راه‌اندازی این کارخانه قرار گرفت .

در جریان این بازدید، مدیر فنی  این کارخانه گفت: سه خط تولید گچ فایبر گلاس تحت لیسانس شرکت‌های کره جنوبی در نقاط مختلف کشور مشغول به کار می‌باشند که دانش فنی راه‌اندازی این خطوط از کره جنوبی وارد شده است ولی خط تولید شرکت پارسیان طب بهزاد به طور کامل بهینه‌سازی و بومی‌سازی شده است و تمامی مراحل طراحی، ساخت و راه‌اندازی تحت مدیریت دکتر کریمی مبارکه انجام شده است.

 وی افزود: این آمادگی وجود دارد که این خط تولید در صورت درخواست نیاز در دیگر نقاط کشور راه‌اندازی شود .

مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام امور فنی این خط تولید توسط یکی از اساتید بالینی را امری ارزشمند توصیف کرد و گفت: وزارت بهداشت محصول محور نمودن پژوهش‌های علمی را در دستور کار خود قرار داده است و ضمن حمایت مالی و معنوی از فعالیت‌های دانش‌بنیان، امیدوار است که محصول محوری پژوهش‌ها به عنوان یک رویکرد مهم مورد توجه و عنایت جدی اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار گیرد .

لازم به ذکر است کارخانه تولید گچ و آتل ارتوپدی فایبرگلاس توسط شرکت پارسیان طب بهزاد به مدیریت دکتر محمود کریمی مبارکه، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان طراحی و راه‌اندازی شده است .

شرکت پارسیان طب بهزاد از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و این شرکت خط تولید مذکور را با توجه به شرایط منطقه و برنامه‌های آتی جهت صادرات محصول به کشورهای همسایه شرق و شمال‌شرق در منطقه ویژه اقتصادی فناوری‌های نوین مشهد راه‌اندازی نموده است.


نظر شما :
captcha
نظرات بینندگان
 
نمایش بیشتر...